Eli sain infarktin lauantaina 28.2.2009, tosin tuolloin luulin kyseessä olevan pahemman laatuinen migreenikohtaus. Maanantaina vasta hakeudun lääkäriin, koska näkökentän aurat eivät ottaneet loppuakseen ja näkökentän oikeaa alareunaa ja yläreunan keskellä olevaa kohtaa en nähnyt. Lääkäri sitten passitti Meikkuun ja siellä olin 3 päivää. Diagnoosi: Arteria Cerebri Posterior juurta lukuunottamatta tukossa.
Olotila oli näkökenttää lukuunottamatta normaali, joten pääsin kotiin ja sain luvan mennä töihin. Näin jälkeenpäin pitää kiittää työnantajaa siitä, että sain mennä töihin vaikka olinkin sekaisin, kuin seinäkello.
Syy infarktiin jäi loppupeleissä epäseväksi. Epäillään, että sen miulla teki yhdistelmä migreeni+ylipaino+e-pillerit. Jälkeenpäin kuulin silmälääkäriltä, että lääkäripiireissä keskustellaan siitä tulisiko aurallista migreeniä sairastavilta kieltää e-pillerit, koska aurallinen migreeni altistaa enemmän infarktille, ku siinä tapahtuu "luonnistaan" aivoissa verisuonien supistumista.
Mikäpä on tilanne nyt: Ulospäin infarkti ei näy mitenkään, mutta itse olen huomannut muutaman muutoksen.
-Näkökentän yläoikealla melkein keskellä näkökenttää on edelleenkin "hämärtymä", jota tosin ei luokitella puutokseksi ja silmälääkäri arveli sen poistuvan ajan kanssa melkein kokonaan. Totesi sen että minulla on ikä puolellani tässä asiassa, koska mri-kuvissa näkyy kaksi isohkoa infarktialuetta, joiden perusteella hän odotti vähintään neljänneksen puuttuvan näkökentästä.
-Keskittymiskyky on välillä hakusessa, mutta syystä tai toisesta magnesuimin ottaminen helpottaa miuta keskittymään. Voisi sanoa, että mie oon enemmän huolissaan siitä että onko miulla magnesiumia mukana, kuin Primaspania.
-Lukihärirö on pahentunut, mutta se ei miun eloa haittaa vaikka työkseni joudunkin kirjoittamaan päivittän ja paljon.
Mutta lopuksi pitää vielä mainita, että infarktin jälkeen miusta on tullut avoimempi uusille ideoille ja kokemuksille ja pakko myöntää, että olen viimeisen 5 kuukauden aikana tehnyt muutaman sellaisen asian joita en muissa olosuhteissa olisi vielä tehnyt. Mm. vaikka olenkin melkein aina persaukinen, niin olen käynyt 3 eri lomamatkalla ja seuraavaa jo suunnittelen.
Näin täällä mennään nykyään.