Kelan korotettu hoitotuki

Kuntoutumisen keinot ja paikat & kikat

Kelan korotettu hoitotuki

ViestiKirjoittaja kristiina » 28.12.2009 11:28

Hei Miukku! Onko Kelan korotetusta hoitotuesta kuulunut mitään,entä miehesi kuntoutukseen pääsystä. Samalla toivottelen teille oikein hyvää uutta vuotta. Sinulla on myös minun yksityinen sähköpostiosoite, eli voit vastata kuinka haluat. kristiina
Viimeksi muokannut kristiina päivämäärä 19.01.2010 12:01, muokattu yhteensä 1 kerran
kristiina

Re: Kelan korotettu hoitotuki

ViestiKirjoittaja miukku » 28.12.2009 13:19

Tuli kielteinen päätös :evil: :evil:. Mieheni oli jutellut jonkun Kelan ihmisen kanssa ja hän oli siellä sanonut puhelimessa, että pitäisi saada korotettua hoitotukea. Eli valitus on taas sisällä.
miukku

ViestiKirjoittaja timppa » 28.12.2009 15:50

On se hyvä, että edes KELA pitää linjansa samana.
Niiiden "asiakaslehden" mukaan tosin on olemassa joku samanniminen tukeva ja kuntouttava firma.

Hyväksikoettu keino asioitaessa näiden "jonkun Kelan ihmisten" kanssa: Pyytää ja kysyy ihmisen nimen ja kirjoittaa sen ylös, mielellään vielä merkkaa ajan kun on ollut yhteyksissä ja ne asiat, mistä oltiin yhteyksissä. Ja sanoo, että laittaa asiat muistiin, että muistaa hyvin vielä huomenna.

Tai laittaa kännykän/MP3-soittimen tiskille nauhoittamaan turinat, "muistin tueksi".
Yksi tuttu "tautikolleega" käyttää digisanelinta muutenkin muistinsa tueksi.

Ja on testannut tämän "tempun" monesti. Aina ei kuulemma edes tarvitse muistaa laittaa koko härveliä päälle, kun jo on asiakaspalveluhenkisyyttä liikenteessä.

Kännykkäpuhelun nauhoittaa laittamalla kännykän kaiutintoiminnon päälle ja vehkeet pöydälle rinnakkain

Ja kun hommiin tulee joku kupru, niin kertoo milloin oli yhteyksissä ja kenen kanssa ja mistä silloin oli puhe.

On täysin laillista hommaa, kun kysessä on omat jutut, tai omaishoitajan hoitamat hoidettavan asiat.
Toisten asioita ei saa tallennella ilman lupia.

Toimii.
timppa: 0500-9281912
timppa

ViestiKirjoittaja annesau » 27.02.2010 14:07

Nyt pitääkin ostaa Sara lehti, että näen minkä "tasoiseslta" tässä tapauksessa korotettu hoitotuki evätään. Itselläni on uusi haku päällä myös tänä keväänä. Pari vuotta sitten tuli hylsy, mutta silloin sain vallituksen kautta korotettua tukea vielä pari vuotta , mikä loppuu tulevan heinäkuun loppuun. Nyt olen valmistellut jatkohakemustani huolellisesti. Pääsin 3 vuoden tauon jälkeen keskussairaalaan neuron polille. sitä kautta keskussairaalan toimintaterapeutti ja fysioterapeutti tekivät minulle tutkimuksen ja lausunnot. Olin myös sosiaalityöntekijällä, jonka kanssa viilattiin lausuntoa hyvään kuntoon. Katsotaan nyt, kun neurologi tekee mulle näillä perusteilla c-lausunnon, kuinka mun käy vai loppuuko munkin kuntoutus tähän vuoteen!?
annesau

Paluu Kuntoutus