Juu päivä kerrallaan meillä edetään, eikä autonrattiin ole kiire. Onneksi minulla on ajokortti ja voin hoitaa tarvittavat ajot. Auto on käytössäni päivät, joten ei ole toista autoakaan jolla mies lähtisi ajelemaan. Herätti vain ihmetystä tuo kirjallinen koe ja 6 kk aika, mutta sellaista aikaan sidottua koetta ei sitten oikeasti taida olla. Eli koe, kirjallinen tai ajo, suoritetaan jos lääkäri sen katsoo tarpeelliseksi.
Yhtään ei kyllä osaa aavistellakaan mitä ne lääkärit ja psykologit katsovat tarpeelliksi, on niillä sen verran omituiset testit. Itse en huomaa tuossa miehessä muita oireita, kuin hieman huono lähimuisti. Ja tosiaan vain hieman. Mutta taas vaan tuli puheterapiasta huono tulos, koska hän ei muistanut M-kirjaimella alkavia nimä tarpeeksi nopeasti tarpeeksi monta, muut kirjaimet kyllä onnistuivat. Joten mitähän pitää osata jotta aikanaan saa ajoluvan takaisin? Tuntuu ettei noilla testeillä ole oikean reaalimailman kanssa mitään tekemistä, mutta kaipa se vaan on luotettava että tietävät eikä mutista vaan kokoaikaa vastaan. Mies on jokatapauksessa nyt sairasloma-aikana mm. korjannut auton ja vesihanan, laittanut uima-altaan kuntoon, korjannut mopon, asentanut ilmalämpöpumpun ja korjannut toisen, tehnyt huoneremontin loppuun jne jne. Työkykyinen eikä ajokykyinen kuitenkaan lääkärien mielestä ole, joten odotellaan ja ihmetellään ja itse koitan hillitä eriävää mielipidettäni