Ajokielto

Omaisten kohtaamispaikka

Re: Ajokielto

ViestiKirjoittaja Marja-Leena » 08.07.2009 11:12

Tuon ajokyky firman esitteessä oli mainittu muun muassa AVH, aivoverenvuoto, epilepsia kun viimeisestä kohtauksesta kulunut yli vuosi joten ei heiltäkään sitä ajokieltoa saa aikaisemmin purettua..
Täytyy sanoa, että vaikka minulla on ajolupa takaisin ja epi-kohtauksesta jo reilut kaksi vuotta niin kaikista mieluiten ajelen yksin. En kovin mielelläni olisi aiheuttamassa jotain onnettomuutta esimerkiksi tyttärelleni. No onneksi minun tarvitsee ajella aika harvoin. Pari kertaa viikossa kauppaan joka sijaitsee 13 kilsan päässä. Terveisin Marja-Leena
Marja-Leena

ViestiKirjoittaja LOST » 09.07.2009 14:00

Juu päivä kerrallaan meillä edetään, eikä autonrattiin ole kiire. Onneksi minulla on ajokortti ja voin hoitaa tarvittavat ajot. Auto on käytössäni päivät, joten ei ole toista autoakaan jolla mies lähtisi ajelemaan. Herätti vain ihmetystä tuo kirjallinen koe ja 6 kk aika, mutta sellaista aikaan sidottua koetta ei sitten oikeasti taida olla. Eli koe, kirjallinen tai ajo, suoritetaan jos lääkäri sen katsoo tarpeelliseksi.

Yhtään ei kyllä osaa aavistellakaan mitä ne lääkärit ja psykologit katsovat tarpeelliksi, on niillä sen verran omituiset testit. Itse en huomaa tuossa miehessä muita oireita, kuin hieman huono lähimuisti. Ja tosiaan vain hieman. Mutta taas vaan tuli puheterapiasta huono tulos, koska hän ei muistanut M-kirjaimella alkavia nimä tarpeeksi nopeasti tarpeeksi monta, muut kirjaimet kyllä onnistuivat. Joten mitähän pitää osata jotta aikanaan saa ajoluvan takaisin? Tuntuu ettei noilla testeillä ole oikean reaalimailman kanssa mitään tekemistä, mutta kaipa se vaan on luotettava että tietävät eikä mutista vaan kokoaikaa vastaan. Mies on jokatapauksessa nyt sairasloma-aikana mm. korjannut auton ja vesihanan, laittanut uima-altaan kuntoon, korjannut mopon, asentanut ilmalämpöpumpun ja korjannut toisen, tehnyt huoneremontin loppuun jne jne. Työkykyinen eikä ajokykyinen kuitenkaan lääkärien mielestä ole, joten odotellaan ja ihmetellään ja itse koitan hillitä eriävää mielipidettäni :D
LOST

ViestiKirjoittaja annesau » 10.07.2009 08:55

Mulla oli ajokieltoa vaikean vasemman hemin ja neglect- oireiston takia toista vuotta. Siinä välissä ehdin tavata ihmisiä, jotka olivat ajaneet inssin uudestaan automaattivaihteisella autolla ja kun lääkäri antoi vuoden päästä luvan, että voin ruveta harkitsemaan autolla-ajoa, niin päätin, että menen autokouluun harjoittelemaan automaattivaihteisella ajoa, kun en ollut ennemmin ajanut. sitten ajoin inssin uudelleen, niin ei ainakaan kellään ole mun ajamisesta sanomista, kun on sen inssillä todistanut, kirjallisia ei tarvinn.ut tehdä. Nyt olen autillut omalla autollani jo kolme vuotta. poliisikin ehti ajokieltoaikana kutsua puheilleen ajokieltoasian tiimoilta. useimmissa suurimmissa kaupungeissa on autokouuja, joissa on automaatti vaihteinen auto, itse olin Tampereella.
annesau

ViestiKirjoittaja meria » 12.10.2009 08:03

moi itselläni on ajokielto edelleen ja olen sairastunut 7/08
meria

ViestiKirjoittaja helena » 16.04.2010 21:18

LOST kirjoitti:Heipsun.
Eli palaan jälleen tähän ajokielto -aiheeseen. Minkälaisia kokemuksia teillä on tästä avh:n jälkeisestä ajokiellosta, sen pituudesta ja ajoluvan takaisin saamisesta? Miehelläni siis tuo avh maaliskuussa ja ajokieltoa toistaiseksi. Marras-joulukuussa katsotaan tilannetta uudelleen. Tuttavamme kertoi, että yli puolen vuoden ajokiellon jälkeen pitäisi suorittaa kirjalliset uudestaan, mutta en löytänyt tälle asialle mitään vahvistusta mistään. Joten kertokaahan kokemuksia ja tietoa asiasta.

hei. Mä sain kuusi kk ajokieltoa aivoinfarktista johtuvan näkökenttäpuutoksen ja huomioimattomuuden takia.....ja oli puhetta, että ainakin neuropsykantestit tulee thedä ennen ajoja...jotta voidaan varmistua huomioimattomuuden poismenosta, koska en halua olla vaaraksi itselle tai muile liikenteessä. Näön puolesta ei mitään testejä, vaikka näkökentän puutokset ovat pysyviä eli jään yksisilmäiseksi.
helena

Edellinen

Paluu Omaisten kanava